Hamed Ramić direktor EURO - ASFALTA: Udruženi bismo mogli puno više

Sujeta u poslu ne smije postojati. Kada se toga riješimo, možda se ideja o zajedničkom nastupu i realizira, kazao je u intervjuu Hamed Ramić, direktor Euro-Asfalta

  • Kategorija Intervju
  • Objavljeno 17.08.2016 11:18
• Euro-Asfalt je ostvario značajne ugovore na dva posla u Sloveniji. Kako ste došli do tih ugovora, dokle ste sa njihovom realizacijom i kolika je njihova vrijednost?

- Mi se kao kompanija nikada nismo fokusirali samo na domaće tržište. Niti jedna ozbiljna kompanija, bez obzira o kojoj branši se radi, ne funkcionira tako. Prijavljujemo se na mnoge međunarodne tendere, nekada prođemo, nekada ne. U Sloveniji smo, kako i sami kažete, dobili dva velika posla. Jedan ugovor, vrijedan 15 miliona maraka, potpisali smo u augustu prošle godine i radovi se privode kraju nekoliko mjeseci prije ugovorenog roka.

Procedure

Drugi ugovor, vrijedan oko 110 miliona maraka, potpisali smo prije nekoliko mjeseci, njegova realizacija teče planiranom dinamikom.

• Možemo li nakon ova dva očekivati i još neki posao u Sloveniji?

- To je teško planirati. Ukoliko bude tendera za koje budemo ispunjavali sve tražene uslove, naravno da ćemo se prijaviti. Bila bi šteta ne iskoristiti svu tu operativu koja je trenutno angažirana na našim gradilištima u toj zemlji.

• U kojim još zemljama u inostranstvu ste radili na značajnijim projektima, o kakvim je projektima riječ?

- Brojne su zemlje u kojima su na raznim projektima učestvovali Euro-Asfaltovi radnici. Od Ujedinjenih Arapskih Emirata, preko Njemačke, Slovenije, Albanije. Radili smo autoputeve, tunele, bavili se visokogradnjom – izgradnjom poslovnih i stambenih zgrada.

• Da li je teže dobiti posao u inostranstvu ili u Bosni i Hercegovini, kakve su procedure?

- Procedure su manje ili više svuda iste. Traže se reference, bankarske garancije, vrhunska tehnička opremljenost. Ne bih mogao reći da je negdje teže ili lakše. Ako imate sve predispozicije koje sam naveo uz dobru cjenovnu ponudu, velika je vjerovatnoća da ćete dobiti posao.

IX transverzala

Kažem velika vjerovatnoća jer nam se dešavalo da ispunimo sve uvjete, damo najbolju ponudu i tender se bez objašnjenja poništi. U ovom se poslu ništa ne podrazumijeva i dok ne potpišete ugovor, niste sigurni da ste dobili posao.

• Čini se da se sve više domaće kompanije angažuju na projektima u BiH, mislite li da bi to ipak moglo malo bolje?

- Uvijek može bolje. Vjerujem da ta bolja vremena dolaze, već se to osjeti na tržištu, više je novaca u opticaju za mnogo toga, tako i za angažiranje građevinske operative.

• Nedavno ste potpisali ugovor o gradnji IX transverzale u Sarajevu. Kakva su očekivanja od tog projekta, kada će početi, koliko će trajati radovi i kolika je vrijednost?

- Vrijednost ugovora je 500 hiljada maraka (bez PDV-a). Radi se o jednom dijelu projekta čija je ukupna vrijednost oko 900 hiljada maraka. Sa radovima počinjemo naredne sedmice i po ugovoru imamo rok od 120 dana da to završimo. Potrudit ćemo se i nadamo se da će posao biti gotov i prije predviđenog roka.

Šta je sa idejom o pravljenju konzorcija regionalnih kompanija za nastup na trećim tržištima, hoće li se to ikada desiti?

- Nekoliko puta sam već davao odgovor na ovo pitanje. Ideja je fantastična i uvjeren sam da ne postoji posao na svijetu koji udružena građevinska regionalna operativa ne bi mogla dobiti. Ipak, tu postoje dva problema. Dobar dio građevinskih kompanija koje su nekada bile veliki igrači na tržištu, finansijski ni tehnički (zbog zastarjele opreme) ne mogu odgovoriti izazovima udruživanja. Drugi problem je sujeta od koje niko od nas nije operisan, ali ona u poslu ne smije postojati. Kada se toga riješimo, možda se ta ideja i realizira.

(biznis.ba)