Prirodom protiv visokog pritiska

Visok pritisak (hipertenzija) je pošast modernog doba. Danas ova bolest pogađa 80% starijeg stanovništva i 40% ljudi srednje dobi. Ako imate visok pritisak, nemojte ga zanemariti, jer to je tihi ubica koji prouzrokuje bolesti srca, infarkt, zatajenja bubrega pa čak i preranu smrt. Međutim, ako već patite od hipertenzije, ne morate doživotno piti tablete.

  • Kategorija Magazin
  • Objavljeno 17.10.2015 22:30

Nasreću, postoje prirodne metode koje će vam pomoći da uspješno kontrolišete, čak i u potpunosti izliječite ovu bolest.

Prehrana

Nije lahko promijeniti svoje prehrambene navike, ali to je jedini i najbolji način prevencije i liječenja kardiovaskularnih bolesti, uključujući i visok pritisak. Vaša prehrana trebala bi sadržavati što više svježeg voća i povrća. Po mogućnosti, jedite ga u sirovom obliku. Unosite samo integralne žitarice i mahunarke. Dodajte u vašu prehranu sjemenke i orašasto voće.

Izbjegavajte rafinirana ulja - koristite samo hladna ulja jer ona sadrže "dobre masnoće" korisne za zdravlje kardiovaskularnog sistema. Alkohol, duhan, masna i slana hrana povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti - izbjegavajte ih!

Također, morate se riješiti i viška kilograma jer pretilost značajno povećava rizik od nastanka hipertenzije.

Vježba

Redovna vježba spriječava nastanak kardiovaskularnih bolesti, uključujući i visok pritisak, za 50%. To ne znači da sada morate požuriti u teretanu - vježbati možete i kod kuće. Ako već imate povećan krvni pritisak, s vježbom započnite polako i postupno povećavajte intenzitet.

Yoga je jedan od najboljih načina liječenja i prevencije hipertenzije. Za smanjenje visokog pritiska, ako već prakticirate Yogu, onda koriste poze Sukhasana, Bidalasana, Ardha Matsyendrasana, Pavanamuktasana, Ustrasana i Anuloma Viloma. Za pravilno izvođenje vježbi yoge obratite se kvalificiranom instruktoru yoge.

Oslobađanje od stresa

Stres je jedan od skrivenih uzroka mnogih bolesti. Dugoročna izloženost stresu može dovesti do emocionalnih, psihičkih i fizičkih problema poput visokog krvnog pritiska i bolesti srca. Oslobodite se stresa uz pomoć meditacije, posebnih tehnika disanja, vježbi, šetnje u prirodi. Više vremena provodite s vašim bližnjima, pišite dnevnik i ne zaboravite raditi ono što volite. Priuštite sebi dovoljno sna, jer nedostatak sna direktno je povezan s povećanim krvnim pritiskom. Smijte se! Smijeh je najbolji lijek.

Koenzim Q10

Koenzim Q10 je prirodna tvar koja se nalazi u našem tijelu i pomaže pretvarati hranu u energiju. Od trenutka svog otkrića, CoQ10 uspješno se koristi kao dodatak liječenju mnogih kardiovaskularnih bolesti, poput aritmije, angine pektoris i visokog pritiska. Koenzim Q10 povećava elastičnost krvnih žila i sprečava oksidaciju lošeg kolesterola, koja uzrokuje nakupljanje taloga na zidovima krvnih žila i njihovu nepropusnost.

Znanje o utjecaju koenzima q10 na srce aktivno primjenjuju Japanci, gdje milioni ljudi koriste koenzim q10 kao osnovni lijek za liječenje bolesti srca i krvnih žila.

Omega 3

Berlinski istraživač Peter Zinger smatra da su omega-3 masne kiseline glavni lijek za hipertenziju. Naučno je dokazano da omega-3 masne kiseline smanjuju rizik od nastanka koronarne bolesti srca, ukupnog mortaliteta, kongestivnog zatajenja srca, infarkta miokarda i moždanog udara. Američko kardiološko društvo izdalo je preporuku o primjeni omega-3 masnih kiselina u prevenciji bolesti srca i krvnih žila. Preporučeni dnevni unos omega-3 masnih kiselina je 1000-2000 mg.

Bijeli luk

Brojna istraživanja potvrđuju da bijeli luk igra važnu ulogu u zdravlju našeg kardiovaskularnog sistema. Najveća dobrobit bijelog luka sastoji se u tome da on štiti krvne stanice i žile od upalnih i oksidativnih procesa. Oštećenje krvnih žila visoko reaktivnim molekulama kisika je ključni faktor koji povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, uključujući infarkt i aterosklerozu. Jedinstveni sastav bijelog luka koji sadrži cijeli niz sumpornih spojeva, štiti nas od oksidativnog stresa i upala.

Magnezij

Tijelu je magnezij, kao i drugi minerali, potreban svakoga dana. Magnezij sudjeluje u više od 300 biokemijskih procesa u organizmu. On igra važnu ulogu i u regulaciji krvnog pritiska. Dokazano je da redovan unos magnezija sprečava hipertenziju, srčane bolesti i dijabetes.

Resveratrol

Resveratrol je prirodni spoj koji se nalazi u koži crnog grožđa, bobičastim plodovima, šljivama, kikirikiju, japanskom troskotu i drugim biljkama. To je prirodni antioksidans koji u organizmu djeluje tako što utječe na smanjenje agregacije crvenih krvnih zrnaca i poboljšava prohodnost i fleksibilnost krvnih žila, a to je od velikog značaja za zdravo funkcioniranje kardiovaskularnog sistema.

Voda

Vaše tijelo vapi za vodom - tvrde mnogi alternativni doktori. Mnoge bolesti i poremećaje povezuju upravo s nedovoljnim unosom vode. Svi znamo koliko je voda neophodna našem organizmu, a zaboravimo je unositi u dovoljnim količinama. Nedavno je potvrđena i povezanost smanjenog unosa vode i visokog krvnog pritiska.

Zbog toga, ne zaboravite piti dovoljno vode. Svakog jutra na prazan želudac popijte 1-2 čaše mlake vode ili vode s limunom. Ne zaboravite piti vodu i tokom cijelog dana. Najbolje je piti čistu, izvorsku ili pročišćenu vodu. Ionizirana i alkalizirana voda ima dodatno ljekovito djelovanje na organizam.

Vitamin D

Lista povoljnih učinaka vitamina D svakim danom postaje sve veća. Istraživanja su pokazala da vitamin D igra važnu ulogu u prevenciji i liječenju bolesti koštanog i vezivnog tkiva, nekolikih vrsta raka, srčanih tegoba i Parkinsonove bolesti. Nedostatak vitamina D se povezuje i s povećanim rizikom od nastanka hipertenzije  - prema istraživanju objavljenom u časopisu Hypertension.

Vitamin D je bitan faktor u regulaciji metaboličkih procesa i krvnog pritiska. Većini ljudi nedostaje vitamin D, pogotovo u zimskim mjesecima. Redovito se izlažite jutarnjem suncu da biste povećali razinu vitamina D u organizmu. Vitamin D možete unositi i u obliku dodataka prehrani.

Namirnice koje pozitivno utiču na visok pritisak

Ove namirnice imaju pozitivan učinak na regulaciju krvnog pritiska. Ne zaboravite ih dodati u vašu prehranu!

bijeli i crveni luk

hurme

tamna čokolada

cvekla

laneno ulje

maslinovo ulje

jabukovo sirće

krastavac

zob

celer

crveno bobičasto voće

namirnice bogate kalijem (naprimjer, banane)

 

Ljekovite biljke, čajevi i začini

Ako imate visoki pritisak, pomoći mogu vam pomoći:

glog

lavanda

miloduh

crni i zeleni čaj

čaj lista masline

žara

valerijana

ginseng

gotu kola

arjuna

kardamom

cimet

đumbir

muškatni oraščić

kajenski papar

(kkd)