Bogunić: Nastavni programi u većini škola zastarjeli i decenijama nerevidirani

Ministrica obrazovanja, nauke i mladih Kantona Sarajevo Zineta Bogunić danas je zastupnicima Skupštine KS na tematskoj sjednici podnijela Izvještaj o obrazovanju u kojem je ukazala na nedostatke, slabosti, ali i mogućnosti te oblasti.

  • Kategorija Politika
  • Objavljeno 22.10.2019 12:20
Kazala je da u obrazovnom procesu nedostaje asistenata za djecu/učenike s invaliditetom, inkluzija nije sistemski riješena, nastavni programi su u većini škola zastarjeli i nisu revidirani u zadnjih nekoliko decenija, a nedostaju i materijalno-tehnički uslovi za kvalitetno obrazovanje.

Rekla je da su velike mogućnosti, pored ostalog, u podizanju kvaliteta odgojno-obrazovnog rada kroz dodatne edukacije, povećan interes vlasti za obrazovanje, ali i zainteresiranost roditelja.

Navela je da resorno ministarstvo upravlja srednjim obrazovanjem i obrazovanjem odraslih.

U okviru srednjeg obrazovanja vodi brigu o 43 srednje škole, od toga 36 javnih i sedam privatnih. Broj učenika u tim školama je 14.481, a nastavnika 1.610.

U sistemu obrazovanja odraslih postoji 25 centara za obrazovanje odraslih i 49 akreditiranih programa.

Govoreći o visokom obrazovanju, navela je za primjer Univerzitet u Sarajevu koji ima 31 organizacionu jedinicu, 27.136 studenata, te zaposlenu 2.821 osobu (1.669 članova akademskog i 1.132 neakademskog osoblja).

Postoje i tri privatna univerziteta (SSST, IUS, Burch), kao i jedna visoka škola, Američka škola za ekonomiju. Ukupno su 30.152 studenta, od čega je 1.701 strani student.

Ministrica Bogunić je istakla da postoje četiri ključna procesa za odgoj i obrazovanje: kurikularna reforma, inkluzija, dodatni rad s nadarenim učenicima i informatizacija, ocjenjujući da sve kapacitete treba usmjeriti na realizaciju procesa odgoja i obrazovanja.

O reformi obrazovanja zastupnicima Skupštine KS govorio je i direktor Osnovne škole "Safvet-beg Bašagić" Namir Ibrahimović koji je predložio nekoliko ključnih elemenata za unapređenje procesa obrazovanja.

Naveo je da treba poboljšati standard prosvjetnih radnika, kvalitetno stručno usavršavanje, kreirati udžbenike i radne materijale koji će pomoći reformi, te kao najvažnije istaknuo izmjenu i dopunu postojećih zakonskih i podzakonskih akata i njihovu implementaciju.

U nastavku sjednice očekuju se zastupnička pitanja i diskusija.

(Fena)