Kovačević: Razgovarat ćemo sa špediterima, nema razloga za blokade

Nadležni u Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIOBiH) spremni su za sastanak sa špediterima iz RS-a kako bi saslušati njihove prijedloge i mišljenja u vezi s carinskim terminalnom u Bijeljini te smatraju da ne postoji bilo kakva potreba za blokadama.

  • Kategorija Ekonomija
  • Objavljeno 05.08.2019 15:50
Prijevoznici iz RS-a nisu ni blokirali granični prijelaz Rača, već su jednosatnim protestom upozorenja ukazati na potrebu da taj carinski terminal bude zadržan, ali i bolje održavan.

Načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju u UIOBiH Ratko Kovačević kazao je Feni da je Uprava zaprimila zahtjev špeditera koji posluju u Carinskoj ispostavi Bijeljina za odžavanje sastanka vezano za raspisani javni oglas za carinski terminal za potrebe Carinske ispostave Bijeljina te da će saslušati njihove stavove.

Problem su nastali zbog, kako kaže, nepravilno postavljenog položaja sadašnjeg carinskog terminala i Carinske ispostave Bijeljina u odnosu na granični prijelaz Rača.

-UIO su se u prethodnom periodu u više navrata obraćali špediteri, prijevoznici, privrednici grada Bijeljine kao i predstavnici gradske vlasti, ističući problem nefunkcionalnosti postojećeg carinskog terminala. Nefunkcionalnost  posebno dolazi do izražaja prilikom obavljanja carinskih procedura, a sve zbog  nepravilno postavljenog položaja sadašnjeg carinskog terminala i Carinske ispostave  Bijeljina u odnosu na granični prijelaz Rača-pojasnio je Kovačević.

Osim privredne zajednice i prijevoznika, i revizorska mišljenja su ukazala, podsjeća, da je “apsurdno, ali istinito” i da je jedini slučaj u BiH, upravo u Bijeljini, da se carinski terminal nalazi prije samog graničnog prijelaza, što povlači i dodatno pitanje sigurnosnih uslova.

Proteklih godina su upravo brojni medijski izvještaji govorili o nefunkcionalnsti carinskog terminala u Bijeljini, o velikim gužvama na graničnom prijelazu Rača zbog dugih kolona kamiona na mostu, koji nisu mogli ući u krug carinskog terminala, zbog skučenog i ograničenog prostora.

Osim svega prethodno pomenutog, prijevoznici i ostali korisnici carinskog terminala u Bijeljini, s pravom se žale na opće uslove, koji nisu odgovarajući na toj lokaciji.

-Razlog je činjenica da UIO nema sistematizovana radna mjesta za održavanje terminala u svom vlasništvu, pa tako ni radna mjesta za održavanje Carinskog terminala Bijeljina, a sredstva predviđena u budžetu UIO nisu bila ni približno dovoljna da bi se konstatno angažovala druga lica za održavanje ovog carinskog terminala. Zbog tih razloga su opći higijenski i radni uslovi na postojećem Carinskom terminalu Bijeljina i danas izuzetno loši – pojasnio je Kovačević.

Mora se, kaže, imati u vidu i činjenica da je najavljena izgradnja nove trase autoputa na relaciji Rača-Bijeljina, Bosna i Hercegovina, odnosno  Kuzmin-Sremska Rača, Srbija, koja između ostalog predviđa izgradnju graničnog prijelaza na drugoj lokaciji u odnosu na postojeću kao i promjenu toka samog putničkog pravca, te reorganizaciju poslovnih procesa unutar carinske službe.

Ponovio je da sredstva koja se naplate od korištenja carinskih terminala nisu sredstva UIO, već se ovi prihodi uplaćuju na Jedinstveni račun UIO i idu u raspodjelu korisnicima zajedno sa svim ostalim prihodima od indirektnih poreza.

-Dakle, UIO ne može ova sredstva koristiti za poboljšanje uslova na carinskim terminalima. Isto tako, zakupe koje špediteri plaćaju za kancelarijski prostor u carinskim ispostvama koje su u vlasništvu UIO nisu prihodi koje može korstiti Uprava. Sve prethodno pomenuto su razlozi za rapisivanje Javnog oglasa za carinski terminal za potrebe Carinske ispostave Bijeljina – pojasnio je načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju u UIOBiH Ratko Kovačević u izjavi.

(Fena)