Adnan Terzić: Nastavljamo graditi autoput, nadamo se akcizama

„Autoceste Federacije“ najesen bi trebale pokrenuti radove na Koridoru 5C u Hercegovini. Adnan Terzić, direktor ovog javnog preduzeća, u razgovoru za „Dnevni avaz“ prenio nam je da je raspisan tender za gradnju dionice Počitelj – Zvirovići u ukupnoj dužini od 11,75 kilometara.

  • Kategorija Politika
  • Objavljeno 15.05.2017 10:21

Potpisivanje ugovora

- Očekujem da ćemo najdalje do sredine avgusta potpisati ugovor i da će ubrzo nakon toga početi radovi. Vrijednost ove dionice je 100 miliona eura i finansirat će ga Evropska investicijska banka (EIB). 

Ali, ne stajemo tu. Završene su evaluacije i pretkvalifikacije, sada čekamo saglasnost da odabranim firmama pošaljemo zahtjev za finansijsku ponudu za lot Počitelj - Buna i zaobilaznicu oko Zenice. Radilo bi se time na još najmanje deset kilometara autoputa, a vrijednost ova dva lota je skoro 90 miliona eura, plus što dobivamo 17 miliona eura grant sredstava. 

Dobili smo i saglasnost, iako procedura zaključenja kredita u cijelosti nije završena, da idemo u raspisivanje tendera za objekt tunela „Zenica“ u dužini od 2,66 kilometara. Taj projekt koštat će 50 miliona eura, plus planirani grant od 17 miliona eura – kaže Terzić. 

Precizira i da radove na trasi Počitelj – Buna i zaobilaznicu oko Zenice finansira EBRD. 

- Ta je banka postavila uslov da će izdvojiti novac za radove ako budu usvojene akcize. EIB nema takve uslove – kaže Terzić. 

On se nada da bi u dogledno vrijeme akcize ipak mogle biti usvojene. Upitan postoje li alternativna rješenja, kako to tvrde neki iz SDA, Terzić kaže da uvijek ima i drugih modela, ali da za to trebaju „hrabri i odlučni ljudi“. 

Dvije inicijative

- Projekt Prenj - Mostar sjever i Mostar jug može se sagraditi po modelu da potencijalni izvođač dovede banku koja će ga pratiti, da bude potpisan ugovor s državom i time bi se dobilo novih 550 miliona eura koji bi išli u cestogradnju. Za sada toga nema. Uprava „Autocesta“ još u februaru je poslala Federalnoj vladi dvije inicijative i one još nisu razmatrane. 

Druga mogućnost je da se odredimo prema prezentiranom projektu koji su uradili stručnjaci Svjetske banke i EBRD-a. Prema tom modelu, od Tarčina do Doboja može se dati koncesija na period od 25-30 godina. Koncesionar bi sagradio i održavao taj dio puta i nakon isteka koncesije vidjelo bi se šta dalje. Ali, time bi Koridor 5C kroz FBiH bio završen. Prezentacija ovog modela urađena je premijeru i resornim ministrima Federalne vlade u aprilu i sada čekamo da vidimo šta će reći – kaže Terzić.

EBRD odustaje od akciza?

Kako saznajemo, nakon više neuspjeha u nastojanjima da budu usvojene dodatne akcize na gorivo, EBRD bi mogao odustati od tog uvjeta i odblokirati desetine miliona eura namijenjenih infrastrukturnim projektima u BiH. Ova evropska banka održava na Kipru veliki godišnji samit. Odmah nakon njegovog završetka, bh. zvaničnici mogli bi se susresti s čelnicima EBRD-a i pokušati ukinuti uvjet u vidu novih akciza.

(Biznis.ba)