Savremena proizvodnja u OVAKO je garancija kvalitete

Mesna industrija Ovako, poznata je kao lider u proizvodnji pilećeg mesa i mesnih prerađevina na tržištu Bosne i Hercegovine. Sa preko 850 zaposlenih vodeća je u prehrambenoj industriji naše države. Sa direktorom marketinga Akova grupacije razgovarali smo o novitetima koji dolaze iz ove firme, stanju na bh. tržištu kad je u pitanju ova industrija, kao i važnosti Akovine podrške domaćoj ekonomiji i njihovom što boljem plasmanu prema krajnjim kupcima.

  • Kategorija Intervju
  • Objavljeno 14.10.2015 12:40

KKD: Primjetili smo na tržištu novi dizajn Vaših proizvoda, zašto ste se odlučili na takav korak?

Mesna industrija Ovako je prošle godine krenula sa radom u novom pogonu, a novi pogon samim tim ima i najnoviju modernu tehnologiju, nove mašine, te savremene i unaprijeđene mogućnosti pakiranja koje svakako na jedan adekvatniji način osiguravaju sami kvalitet zapakovanog proizvoda. Imali smo velikih nedoumica oko redizajna proizvoda jer su kupci već navikli na naše proizvode, ali ipak smo se upustili u projekt redizajniranja nekoliko kategorija. Od proizvoda koje smo redizajnirali svakako bih istakao kategoriju slajsanih proizvoda koji se u našoj kompaniji pripremaju u takozvanoj „bijeloj sobi“. Na prostoru bivše Jugoslavije postoje samo dvije takve prostorije, a rad u njima se obavlja isključivo u sterilnim uslovima. Još uvijek smo u fazi prelaska iz stare ambalaže u novu i vjerujem da ćemo u roku od 3 do 4 mjeseca kompletan asortiman slajsanih proizvoda uskoro imati na trgovačkim policama širom Bosne i Hercegovine. Također, radimo na razvoju novih proizvoda, a posljednji takav je „Pileća prsa DELIKATES“, proizvod koji je nedavno izašao na tržište, a upravo spada u kategoriju visoko kvalitetnih proizvoda.

KKD: Kakva je trenutno situacija na BH tržištu kada govorimo o kategoriji mesa i mesnih prerađevina?

Možemo biti sretni što se tiče kategorije mesnih prerađevina jer u našoj državi ima zaista mnogo kvalitetnih kompanija. Ponuda mesnih prerađevina je široka, tako da na trgovačkim policama možete naći proizvode koji su ekstremno jeftini pa do onih skupih. Naravno, postoje i razlike u kvaliteti jer i cijena diktira kako će se pristupiti proizvodnji. Naša politika od samog početka jeste da ponudimo najkvalitetnije što možemo po pristupačnoj cijeni.

KKD: Poznato je da ste lider u proizvodnji svježeg pilećeg mesa a i kvalitet Ovako je regionalno prepoznat. U čemu je tajna?

Teško je izdvojiti jedan faktor i reći da je to tajna, jer na finalni produkt utiče cijeli niz procesa i faktora. Ovdje moram naglasiti iskrenu politiku firme, ili ako hoćete namjeru, da našu djecu hranimo kvalitetnom piletinom, pa tek onda sve ovo što ću pobrojati.

Naš peradarski kompleks Brovis je jedini u BiH, a vjerovatno i  šire, koji ima zaokružen proces proizvodnje. Vašim čitaocima ću u kratkim crtama objasniti šta taj proces u praksi predstavlja, kako bi mogli osjetiti šta sve stoji iza proizvoda Ovako, koje kupac uzme sa police prodavnice i stavi u svoju korpu:

1.       Takozvano „Roditeljsko jato“, koje je sastavljeno od najkvalitetnijih pilića sa vrhunskim genetskim predispozicijama.

2.       Najmodernija inkubatorska stanica u BiH sa kapacitetom od 10 miliona jedinica.

3.       Fabrika stočne hrane u kojoj se svaki dan proizvede 150 tona stočne hrane. Upravo hrana koju mi proizvodimo jeste ključ kvalitete naše piletine. Naime, naša hrana zbog posjedovanja halal certifikata ne sadrži nikakve sastojke animalnog porijekla (koštano brašno, svinjska mast), ne sadrži hormone rasta ili antibiotike (mi smo ono što jedemo), te je posebno obogaćena vitaminima i mineralima.

4.       Transportna služba podijeljena u tri kategorije (prijevoz stočne hrane, prevoz pilića, distribucija u tržne centre).

5.       Kooperanti su također jedan veoma važan faktor. Mogu slobodno reći da smo ponosni na sve naše kooperante, na fer i korektnu saradnju koju imamo, te način na koji već dugo godina kvalitetno poslujemo.

6.       Klaonica sa kapacitetom od 4,000 jedinki na sat, sa izgrađenom infrastrukturom za proširenje ukoliko zahtjevi sa tržišta budu to tražili.

7.       Kafilerijska stanica, koja nam omogućava da jedini u BiH na ekološki prihvatljiv način tretiramo animalni otpad, i po tome smo sigurno posebni.

8.       Sistem za pročišćavanje vode, koji nam pomaže da sav otpad nakon tretiranja prolazi kroz poseban bazenski sistem i na kraju čistu, prerađenu vodu vraćamo nazad u prirodu.

 

KKD: Za kraj možete li nam reći koja su po vama tri najvažnija koraka koja bi se trebala poduzeti za razvoj BH ekonomije?

1.       Pod broj jedan svakako bih stavio kupovinu domaćih proizvoda. Naravno nije dovoljno samo kupovati, taj segment bi proširio i na komunikaciju između kupaca i proizvođača. Veoma je važno da kupci izraze svoje želje, iznesu svoje zamjerke, daju prijedloge, jer svrha jedne proizvodnje i jeste upravo zadovoljavanje potrebe krajnjeg kupca. Dakle KUPUJMO DOMAĆE I KOMUNICIRAJMO. Vjerujem da ćemo na taj način napraviti veliki iskorak u razvoju ekonomije i dobijanju puno većeg broja kvalitetnih proizvoda.

2.       Siva ekonomija je definitivno nešto na čemu država pod hitno treba da poradi. Izuzetno je teško kompanijama koje rade po zakonu da se bore sa pojedincima ili firmama koji ne poštuju zakone ove države. Nisu na istom nivou oni koji plaćaju sve doprinose i oni koji neplaćaju, koji prijave radnike i oni koji ne prijave, koji izdaju fiskalni račun i oni koji ne izdaju, i tako dalje da ne nabrajam. Dopuštanje nelegalnog poslovanja šteti cjelokupnom našem društvu i zaista u tome nema ništa dobro.

3.       Riješiti pitanje izvoza bi također istakao kao jedan od vitalnih problema. Ne tako davno mi smo izgubili tržište Hrvatske koje je u tom trenutku ostvarivalo promet od 10 miliona KM za našu firmu i imalo je ozbiljnu tendenciju rasta. Bosna i Hercegovina ima izuzetno malu ljudsku populaciju i ukoliko na to sve dodamo i nacionalnu podijeljenost koja se itekako osjeti i u biznisu, shvatićemo da je naše tržište izrazito malo. Ozbiljniji razvoj bh. privrede snažno treba potražiti u izvozu, ali za tako nešto treba nam pomoć svih institucija sistema koje će se zajedno sa privrednicima boriti za izlaz na ino tržište.

(kupujmodomace.ba)